Untitled, Kokkola

Motivaatio

Siivoustekijät Oy, tj Arja Mattila

 

”Siivoustekijät Oy:n markkinointi oli sattumanvaraista. Siihen ei ehditty paneutua, eikä sitä koettu edes kovin tärkeäksi.

Siivoustekijat- Markkinointiin, esitemateriaaliin ja suunnitteluun upposi vuosittain paljon rahaa ja aikaa, kun joka kerta erikseen mietittiin 'juttuja'.

- Kuitenkaan sitä materiaalia ei tarpeen tullen tuntunut olevan, tai se ei sopinut sen hetkiseen tarpeeseen. Yrityksen näkyminen oli näin jälkeenpäin ajateltuna vähintäänkin ontuvaa.

- Jyrki tuli kuvaan mukaan syyskuussa 2005. Kävimme läpi asioita, joissa itse kuvittelimme tarvitsevamme kehittämisapua. Niistä tärkeimmiksi nousivat asiakasviestinnän- ja markkinoinnin kehittäminen.

- Molemmat osa-alueet käytiin läpi keskustelemalla, jolloin hyvin vaivattomasti Jyrki kaivoi meille tärkeät asiat esiin ja hän tuntui löytävän ne helpommin kuin me itse. Yhteistyökumppanit, joita tarvitsimme kotisivujen uudistamisessa ja markkinoinnissa löytyivät ja asioiden hoitaminen heidän kanssaan oli helppoa, kun oli henkilö joka toimi 'tulkkina'

- Samalla teimme myös lehtimainonta sekä artikkelisarjan Kokkolan Sanomissa. Joulukuussa olivat uudet sivut valmiina ja ne tukivat hyvin sopimusneuvottelujen toimenpiteitä sekä toiminnan uutta fokusta.

EsityshahmoMyönteistä palautetta näkymisestä tuli asiakkailta paljon ja liikevaihto kasvoi tammi-heinäkuun -06 aikana yli 20 % verrattuna samaan ajanjaksoon edellisenä vuonna. Sama tahti on jatkunut alkusyksyn -06.

Kesän 06 kynnyksellä valmistui yritysesittelyyn PowerPoint -esitys, joka oli tarkoitettu myyntineuvotteluihin erityisesti teollisuusasiakkaille. Sitä on käytetty menestyksekkäästi ja tuloksia on jo siinä määrin, että olemme vauhdilla menossa 20-vuotisen historiamme parasta tulosta kohden.

- Kaiken kaikkiaan kehitystyö oli hyvin helppoa, koska oli henkilö;, joka asettui välikappaleeksi ja tulkiksi vaikeaksi kokemiimme asioihin ja tahoihin, kuten mainostoimisto ja ohjelmistosuunnittelijat.

Tavoitteemme parantaa asiakasviestintää nykyisille ja tuleville asiakkaille sekä profiloida Siivoustekijät kilpailijoistaan erottuviksi onnistuivat tosi hyvin. Sivutuotteena tuli roima annos itseluottamusta ja tarve että tätä täytyy saada lisää."

Arja Mattila,
17.10.2006